Proiectul „Sufletul Olteniei: Craiova, orașul unde tradiția întâlnește modernitatea” implementat de Asociația Culturală Oltenia, cu sprijinul Consiliului Județean Dolj, s-a încheiat cu succes, atingându-și obiectivele propuse.
Scopul proiectului a fost dezvoltarea turismului la nivelul Craiovei și al județului Dolj prin promovarea orașului și valorificarea bogăției culturale și istorice, prin intermediul unui film turistic de înaltă calitate.
Filmul de promovare a orașului Craiova prezintă patru repere emblematice care au contribuit la conturarea identității culturale a acestuia și transformarea sa într-un proeminent centru spiritual și artistic al regiunii Oltenia.
În cadrul filmului este evidențiată înființarea Universității din Craiova în 1947, instituție care a impulsionat formarea unei elite intelectuale și culturale locale. Universitatea a atras profesori și cercetători recunoscuți la nivel național, creând un mediu care a stimulat revigorarea culturală a Craiovei. Un rezultat notabil prezentat în film este înființarea Teatrului Național „Marin Sorescu”, precum și contribuția absolvenților universității craiovene la consolidarea vieții culturale locale.
De asemenea, în cadrul filmului sunt evidențiate modul în care intelectualii educați în centrul academic au valorificat patrimoniul local, transformând Pinacoteca din Palatul Jean Mihail în gazda operelor unor importanți artiști.
Totodată, filmul prezintă și Parcul Nicolae Romanescu, care oferă și astăzi cadrul ideal de petrecere a timpului liber pentru locuitori și turiști, fiind apreciat ca monument istoric și obiectiv turistic reprezentativ pentru Craiova.
Prin urmare, filmul scoate în evidență patru repere culturale emblematice – Universitatea, Teatrul Național, Palatul Jean Mihail și Parcul Nicolae Romanescu – care întregesc imaginea evoluției Craiovei ca un influent centru spiritual și artistic al Olteniei.
Principalul obiectiv al proiectului a fost realizarea unui film turistic de calitate care să acopere cele mai importante atracții ale orașului Craiova.
În cadrul proiectului au fost desfășurate următoarele activități:
- Planificarea și realizarea filmului turistic de prezentare a Craiovei
- Realizarea de interviuri și focus grupuri
- Activități de regie, înregistrare, montaj
Ca rezultate ale proiectului menționăm:
- Realizarea unui film turistic de calitate care prezintă frumusețile Craiovei
- O mai bună promovare a Craiovei ca centru turistic prin intermediul filmului
- O mai bună promovare a Craiovei ca important centru universitar și cultural prin intermediul filmului
Lasă un răspuns